שחזור דיסק קשיח - כל מה שאתם צריכים לדעת

שיחזור דיסק קשיח

תוכן עניינים

מהו שחזור דיסק קשיח וכיצד זה עוזר?

שחזור דיסק קשיח הוא תהליך שעוזר לאחזר את הנתונים מכונן דיסק קשיח או התקן אחסון אחר שנכשל.

ישנן סיבות רבות מדוע ייתכן שתצטרכו לשחזר את הנתונים שלכם. ייתכן שמחקתם בטעות קבצים, או שהכונן הקשיח שלכם קרס, או שנפלת קורבן לתוכנת כופר. אם אתם חושבים שהנתונים שלכם לא מגובים ולא ניתן לשחזר אותם בשום אמצעי אחר, אז זה הזמן לפנות לחברה מקצועית ולבקש עזרה!

מהו שחזור נתונים?

שחזור נתונים הוא תהליך של הצלת נתונים ממכשיר או מדיום שלא ניתן לגשת אליהם כרגיל. שחזור נתונים הוא תהליך הכולל חילוץ נתונים ממכשיר או מדיום שלא ניתן לגשת אליהם כרגיל. שחזור נתונים יכול להתבצע באמצעות תוכנה, חומרה ואפילו שירותים.

תהליך שחזור נתונים, מידע או ידע שאבדו עקב נזק לחומרה, פגיעה בתוכנה או כתוצאה מסיבות אחרות (אסונות טבע הם גם גורמים נפוצים לאובדן נתונים): שחזור נתונים הוא תהליך של הצלת נתונים ממכשיר או מדיום שלא ניתן לגשת אליהם כרגיל. שחזור נתונים יכול להתבצע באמצעות תוכנה, חומרה ואפילו שירותים. התהליך עשוי לכלול חילוץ של הקבצים הבינאריים הגולמיים המקוריים מכונן אופטי, חילוץ קבצים פגומים באמצעות bit-for-

הבנת תהליך מחיקת הנתונים

כאשר אנו מוחקים קובץ במחשב שלנו, הוא לא נמחק בפועל. זה רק מסומן כמחוק ומוכנס לדיסק הקשיח. הנתונים עדיין שם אבל מערכת ההפעלה מתעלמת מהם. לכן, אם אתם רוצים למחוק קובץ לצמיתות, תצטרכו להחליף את השטח הזה עם מידע אחר מהכונן הקשיח שלכם.

תהליך מחיקת הנתונים מהדיסק הקשיח כרוך בהחלפת השטח שבו נתונים אלה נמצאים במידע חדש כך שלא ניתן לאחזר אותם על ידי מישהו אחר שאולי יש לו גישה למכשיר המדובר.

כיצד לשחזר קבצים שנמחקו מדיסק קשיח

ישנן שתי דרכים לשחזר קבצים שנמחקו מהדיסק הקשיח. אחד מהם הוא להשתמש בתוכנת שחזור דיסק קשיח. השני הוא להשתמש בשירותי שחזור נתונים.

תוכנת שחזור דיסק קשיח יכולה לשמש כל מי שרוצה לשחזר את הנתונים שאבדו ואין לו רקע טכני. שירותי שחזור נתונים מומלצים בדרך כלל לאנשי מקצוע מכיוון שהם דורשים יותר זמן ומומחיות מאשר פתרון תוכנה פשוט.

כיצד לשחזר את הנתונים שלכם עם כונן קשיח חיצוני

גיבוי נתונים הוא אחד השלבים החשובים ביותר בשמירה על הנתונים שלכם. אם אתם מחפשים פתרון גיבוי נתונים אמין וקל לשימוש, כונן קשיח חיצוני יכול להיות הבחירה הטובה ביותר עבורכם. כוננים קשיחים חיצוניים מיועדים לחיבור למחשב ולאחר מכן התוכן מועבר אליו. בדרך זו, אתם יכולים לשמור את הנתונים שלכם מכל נזק או אובדן אפשרי שעלול לקרות למחשב או למחשב הנייד שלכם.

כוננים קשיחים חיצוניים הם גם בחירה טובה לאחסון כמויות גדולות של נתונים. מכיוון שכוננים קשיחים חיצוניים בדרך כלל גדולים בהרבה משטח האחסון הפנימי במחשב הנייד שלכם, אתם יכולים בקלות לאחסן סרטים, מוזיקה וסוגי קבצים גדולים אחרים. אפשר גם לרכוש כונן קשיח חיצוני עם מספר טרה-בייט של נפח אחסון כך שתוכלו לשמור את כל הקבצים החשובים שלכם במקום אחד.

כוננים קשיחים חיצוניים מאפשרים לכם להעביר נתונים ברשתות. זה אומר שזה קל כדי לשתף את התוכן שלכם עם אנשים אחרים או לשמור אותם במיקום אחר. כדי לגבות נתונים, תזדקקו למחשב נייד עם כונן קשיח חיצוני ותוכנה לגיבוי תוכן זה.

ישנן אפשרויות רבות הן לתוכנה והן לחומרה הדרושים על מנת לגבות ולשתף את הנתונים שלכם בכונן הקשיח. אם יש לכם כונן קשיח חיצוני, עדיין חשוב לא לזלזל עד כמה חשוב לעדכן באופן קבוע את הגיבוי שלכם כאשר הטכנולוגיה משתנה וסיכונים חדשים צצים.

מה גורם לכשל בדיסק הקשיח?

אורך החיים של דיסק קשיח הוא בדרך כלל 5 עד 10 שנים, אך ניתן לקצר אותו על ידי גורמים כמו הסביבה, מערכת ההפעלה ומספר הפעמים שבו נעשה בו שימוש. דיסקים קשיחים פגיעים לכשל מכני שנגרם כתוצאה מהשפעות פיזיות, חשמל ושדות מגנטיים.

הנתונים בדיסק הקשיח עלולים ללכת לאיבוד גם עקב הפסקת חשמל, אובדן פתאומי של חשמל, מחיקה בשוגג או השחתת נתונים מה שיכול להוביל לעשות שחזור דיסק קשיח. מחשבים מגיעים בדרך כלל עם דיסק קשיח מותקן מראש ולא ניתן להסיר אותם מבלי להרוס פיזית את המארז של המחשב.

דיסק קשיח טיפוסי יכול לאחסן עד 2 טרה-בייט של נתונים בצלחת אחת בקוטר של 8 אינץ' וגובה של 80 מ"מ. דיסקים קשיחים מודרניים משתמשים בדרך כלל בטכנולוגיית הקלטה מגנטית בניצב, אשר אפשרה קיבולות גדולות יותר ומגשים קטנים יותר מאשר טכנולוגיות ישנות יותר כמו הקלטה אורכית או מידע ליבת פריט (טורואיד).

כיצד למנוע אובדן נתונים?

מניעת אובדן נתונים היא תהליך של זיהוי ומזעור אובדן נתונים. חשוב לעסקים לאמץ שיטות עבודה מומלצות כדי למנוע אובדן נתונים מכיוון שזה עלול להיות יקר מאוד.

ישנן דרכים רבות שבהן תוכלו למנוע אובדן נתונים. לדוגמה, אתם יכולים ליישם אסטרטגיית גיבוי, להצפין את הנתונים שלכם ולהשתמש בחומות אש כדי להגן על הרשת שלכם.

מהן השיטות המומלצות לשימוש בכונן קשיח?

ישנן כמה שיטות שבהן תוכלו להשתמש כדי להגן על הכונן הקשיח שלכם מפני כשל אשר יכולים למנוע שחזור דיסק קשיח.

  • אחת השיטות הטובות ביותר היא לגבות את הנתונים שלכם. זה יעזור לכם להימנע מכל אובדן נתונים במקרה שהכונן הקשיח יקרוס ויקל עליכם לשחזר את כל הנתונים שאבדו.
  • שיטה נוספת היא שימוש בתוכנת אנטי וירוס או חומת אש. אלה יעזרו להגן על המחשב שלכם מפני וירוסים והאקרים שעלולים להוביל לאובדן נתונים או אפילו להתרסקות.

כוננים קשיחים משמשים לאחסון מידע, אך הם עלולים להיות שבירים ונוטים לכשל פתאומי אם אינם מטופלים כראוי. חשוב שתטפל בכונן הקשיח שלכם על ידי ביצוע השלבים הבאים:

  • גבו את כל הקבצים שלכם בהתקן אחסון חיצוני כך שאם הכונן הקשיח יתקלקל, אז לא תאבדו שום מידע.
  • התקינו תוכנת אנטי וירוס במחשב שלכם ושמרו אותה מעודכנת כך שהאקרים לא יוכלו לגנוב כל מידע שלכם.
  • השתמשו בחומת אש.

כיצד להגן על הנתונים שלכם מפני מחיקה או השחתה בשוגג?

הדרך הטובה ביותר להגן על הנתונים שלכם מפני מחיקה או השחתה בשוגג היא להשתמש בתוכנה שיש לה את היכולת למחוק קבצים ולהשמיד נתונים. יש הרבה תוכנות חינמיות זמינות עם פונקציה זו. לדוגמה, יש Eraser, CCleaner ו-BleachBit.

לאנשים שרוצים להגן על הנתונים שלהם מפני וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות, עליהם להשתמש בתוכנת אבטחה כגון Avast Antivirus או AVG Antivirus.

תפריט נגישות אתר