מהו לוגו ממותג עבור מיתוג עסקים?
מיתוג הוא תהליך של יצירת שם, סמל, סלוגן או עיצוב המזהה ומבדיל מוצר ממוצרים אחרים. מותג הוא מכלול התכונות הבלתי מוחשיות שהופכות מוצר של חברה אחת לשונה ממוצר של חברה אחרת.
מיתוג עסקי יכול להתבצע באמצעות טכניקות רבות כגון לוגואים, סיסמאות, צבעים, פונטים ועוד.
ישנן שלוש רמות של מיתוג:
- זהות – הזהות היא מה שמייחד את החברה שלך ומייחדת אותה מחברות אחרות.
- מוניטין – המוניטין הוא איך הלקוחות שלך מרגישים לגבי החברה או המוצר שלך.
- הון עצמי - ההון העצמי הוא כמה כסף הרווחתם בעבר או תרוויחו בעתיד עם העסק שלכם.
כל חברה צריכה מותג, וזה כולל לוגואים. לוגו הוא הסמל המייצג את שם החברה ואת ערכיה. לוגואים נמצאים בכל מקום, מהמוצרים שאנו קונים ועד הבניינים בהם אנו עובדים.
עיצוב לוגו יכול להיעשות בעבודת יד או עם כלים דיגיטליים כמו Adobe Illustrator או InDesign. תהליך עיצוב לוגו נקרא לרוב מיתוג, מכיוון שמשתמשים בלוגואים משמשים לייצג חזותית מה חברה מייצגת וכיצד היא צריכה להיתפס על ידי לקוחותיה.
לוגו ממותג הוא תמונה שנוצרה כדי לייצג את שם החברה שלך ואת ערכיה. זה יכול להיות מצויר ביד או ממוחשב, אבל זה תמיד חייב להכיל את שם החברה שלך בצורה כלשהי (או כתוב בטקסט או כחלק מאייקון).
כיצד למנוע את 5 טעויות המיתוג העיקריות הללו - ולמה הן עשויות להיות שאתה המכשול הגדול ביותר לצמיחה
עכשיו, נעבור על 5 מטעויות מיתוג עסקים הנפוצות ביותר שעסקים עושים.
- אי הבנת מטרות החברה והקהלים
- לא לשים לב לעקביות המותג
- התעלמות מחשיבות הלוגו
- כישלון בפיתוח אסטרטגיה שיווקית
- לא משקיעים בפרסום
מיתוג עסקי הוא תהליך של בניית זהות עסק בתודעת לקוחותיו. חיוני לכל עסק שתהיה לו אסטרטגיית מיתוג מוגדרת היטב שתעזור לו לזהות את קהל היעד שלו ולתקשר איתו בצורה יעילה.
יש הרבה דרכים לבנות מותג, אבל יש גם הרבה טעויות שאפשר לעשות בדרך. טעויות אלו עלולות להוביל להשלכות גדולות, כגון בזבוז זמן וכסף, והן עשויות אפילו להוות את המכשול הגדול ביותר לצמיחה שלך.
כעת סקרנו 5 טעויות מיתוג גדולות שכדאי להימנע מלעשות בכל מחיר - ומדוע הן עשויות להיות המכשול הגדול ביותר לצמיחה שלך.
שיטות עבודה מומלצות למיתוג לוגו וליצירת עיצוב יוצא מן הכלל
מיתוג הוא ההיבט החשוב ביותר בכל עסק. חשוב להבין שלוגו הוא לא רק תמונה או עיצוב. לוגו הוא למעשה הפנים של החברה שלך וזה מה שאנשים יזכרו כשהם חושבים עליך.
לוגו יכול להגיע בצורות, צורות, צבעים וגדלים רבים ושונים. זה יכול להיות פשוט או מורכב, אבל זה תמיד צריך להיות ייחודי לחברה שלך. כדי ליצור עיצוב יוצא דופן אתה צריך לקחת בחשבון את כל ההיבטים של המיתוג כמו צבעים, גופנים ואפילו שימוש בחלל על נייר או מסך למשל.
בחלק זה, נבחן שיטות עבודה מומלצות שונות למיתוג. נתחיל במיתוג לוגו ובחשיבות של יצירת עיצוב יוצא מן הכלל.
לוגו הוא החלק החשוב ביותר במיתוג החברה. זה הדבר הראשון שאנשים רואים וזה המזהה היחיד שהם צריכים לסמוך עליו. לכן הוא חייב להיות מעוצב בצורה שתבדל אותו מהשאר וניתן לזהות אותו בקלות.
לוגו צריך לא רק להיראות טוב אלא גם להיות פונקציונלי למטרות שונות כמו הדפסה, אינטרנט ויישומים ניידים.
זה גם צריך להיות ניתן להרחבה כדי לעבוד היטב על כל גודל מבלי לאבד את האיכות או הבהירות שלו.
זה גם צריך להיות רב תכליתי כדי לעבוד היטב עם כל ערכת צבעים או טון דיבור מבלי לאבד את המשמעות שלו.